Para Pengikut :)

Wednesday, December 1, 2010

Sinderella tu Fairy Tales Atau Tipu?


Otak Jahiliah Dulu-dulu.
Tapi seronok.

Oh tidak! Bila ingat balik, sangat malu saat dulu. Tapi dah kenangan nak buat macam mana. Nak tahu apa yang aku seronok dan malu sangat tu? Bila ingat masa sekolah dulu, memang nak tergelak je. Aku paling suka kelas English, bukan sebab fasih tapi suka beraktiviti. Lebih-lebih lagi melibatkan aktiviti Belakon ni. Dulu ada Oral Assesment, so, group aku buat la storyboard dan tajuknya "Sinderella Men". Ok, jangan gelak sebab akulah watak utamanya. Nampak macam mudah sebab based on cerita Cinderella tapi kali ini semua Lelaki yang berlakon.


Konsep tetap sama iaitu sering dibuli dan dihina tetapi berbeza dari segi penghujung cerita. Cinderella dijumpai kerana kasutnya tertinggal tetapi Aku, Cinderella Men dijumpai kerana bakat suaranya yang sedap seantero dunia. Penat practice nyanyi sebulan, akhirnya berbaloi juga. Itu cerita tentang High School. Masa 1st Year di University pula, aku join group English ni untuk markah semester. Dan tasknya adalah kena berlakon. Dan sekali lagi aku sangat Teruja. Tajuknya juga hampir sama iaitu "Cendol Rela". Memang superb writer dia. Cerita tentang persamaan Cendol dan Misi kehilangan Kasut. Dan ada juga Musical. Penat practice sampai perfect, akhirnya dapat pujian dari lecturer. Itu semua dulu. Kenangan.

Kini, tiada lagi Cinderella dibuli.

No more Mak Tiri.
Hate This Character.

Banyak cerita yang based on story Cinderella ni. Tapi suka olah yang bukan-bukan. Macam-macam versi pun ada. Dulu punya Cinderella tak sama macam Sinderella sekarang. Mungkin Sinderella dah maju, tak mahu dibuli dan ingin berusaha keras lagi. Bangun Sinderella. Lu O'lls suka watak ni? Ada cerita lucu disebalik cerita ini? Jom kongsi pengalaman.

Bak kata Taylor Swift "Today was a Fairy Tales"

awak;
memang puteri saya. snow white!

3 Babel:

Kembang Perawan 3288 said...

klako la ko ni noxx

muhammad iqbal hakimi bin tahir said...

haha..giler ah..nice2..

Shaofie said...

bb : klaka? kau tamak sih. ade dua blog.

iqbal : hahaha. malu2.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...