Para Pengikut :)

Tuesday, December 21, 2010

Budak Tadika Dah Pakai Blackberry? Giler Update!


Budak Kecil Memiliki Handphone? Adakah itu wajar? Topik ini takde lah hangat mana. Cuma nak renung-renungkan je. Bila anda mula memegang handphone sebagai kepunyaan sendiri? Ok. Cerita serba sedikit tentang sejarah aku mendapat handphone ni. Aku mula mendapat HP pada umurku 12 tahun iaitu ketika aku darjah enam nak masuk form 1. Rasanya sebagai hadiah UPSR kot. Tujuan aku nak HP sebab orang lain ada HP. Motif kan?

Kuno je HP aku. Janji ada.

Pelik? Generasi sekarang, usia seawal 7 tahun dah ada HP. Memang canggih. Bukan calang-calang HP, kadang-kadang blackberry pun mereka dah ada semua tuh. Bukan nak terasa tercabar atau cemburu, tapi bagi aku lah, terlalu manjakan budak kecik pun tak boleh. Nanti mereka naik tanduk. Maksudnya, hidup mereka terlalu di bimbangi oleh arus teknologi yang semakin moden. Nasib baik aku berblogging ni pun di usia yang tua. Ok. Cukup mengarut. Anda semua setuju tak dengan pendapat aku? Adakah budak kecik wajar memiliki HP diusia mereka? Jom kongsikan bersama.

Tengok? Sampai tak pandang kamera pun, sibuklah dengan HP dia.

5 Babel:

ohlala said...

peh ! Lala pegang sendiri pun masa tingkatan empat. tu pun HP cikai. budak sekarang ? haish .

afiqah said...

Halamak, mmg setuju dgn topik ni.
cause adik I yg kecik tu, dh ade henpon. th pape..

farahaminudin said...

setuju ngan topik ni..aku first ada hp pun mse form 3..anak sedara sepupu bru umur 4 tahun dah pki hp dah...ntah ap kgunaan dorang

azra wahab said...

betol..abg sopi kire advance jugak..sy mse form3 br ade hp..;p

knk2 skrg mmg tlebih advance skrg..kdg2 smpai tlebih 'mantop'(dr segi -ve) dr org yg lebih dewasa..
nk slhkn knk2 xleh gk..sume pihak harus sedar terutama parents.

chuisme said...

aku form5 baru ade hp ilek je haha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...