Para Pengikut :)

Thursday, December 9, 2010

Aku Kena Tuduh, Mencuri Pulak? Apehal?


Kawan I : Jom cepat balik. Lenguh kaki aku berdiri tadi.
Aku : Haaa. Jap la. Aku tengah nak amek sweater la ni.
Kawan I : Kang nak kejar Train lagi.
Aku : Halah, Train tu belambak ada, setiap 5 minit.
Kawan I : ( Cakap je lebih, -.-" )
Aku : Ok. Settle. Jom.

------Ada Spot Check as usual before keluar------

Tit, tit, tit, tit... ( Alarm sensor berbunyi bila aku melintasi )

Aku : (muka cuak)
Kawan I : Ko letak price tag ke dalam sweater ko?
Aku : Manelah aku tau. Sweater ni letak dalam locker je.

Aku check. Ada satu dalam poket. Beberapa selepas itu, aku pun masuk lagi bawah sensor, still berbunyi and aku check ada lagi satu dekat the other poket. And again another one dekat belakang sweater.They hide behind the hook. And Lastly aku lalu. Still..

Tit, tit, tit, tit, tit.. (stupid alarm get me annoyed)

Aku : (Muka tebal depan staff lain)
MakGuard : Siapa yang buat awak ni? Banyak betul price tag.
Aku : Tak tahu lah kak!
Kawan I : (Bertambah cuak bila tengok aku cuak)

Aku check and finally jumpa dekat dalam sweater, ada satu tag yang bewarna coklat yang besar. Lu O'lls tahu yang mana tak? Yang tag besar kena pakai cangkuk yang dekat cashier tu baru boleh bukak sebab ada magnet. So hard kot. Aku mulai stress.

----- 5 minit selepas itu selesai-----

Aku : (Keluar exit door, dan aku tengok ada dua budak department lain sengih)
Kawan I : Dah la Sopi, Tuhan akan balas lagi dashat dekat dorang semua. Sabar je.
Aku : (Aku tak pernah berdendam pun pada orang lain. Baru masuk kerja dah kena)

Damn.
Aku DiAniaya.



























Pada 3 Tahun yang Lepas.
Cerita lama tapi Aku masih Ingat.

0 Babel:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...