Para Pengikut :)

Sunday, December 19, 2010

Anda Kawan Baik Dengan Dia Tak?


Isu : Kawan Baik Bercinta dengan Kawan Baik?

Cinta selalu datang dan pergi. Kadang-kadang ada juga cinta yang kekal. Aku cerita bukan aku dah jatuh cinta kepada sesiapa. Jawapan basic aku bagi kalau isu bercinta adalah cinta pada Family, Kawan dan macam macam lagi. Ok. Hot topik kita malam ini ialah isu bercinta dengan kawan baik sendiri.

Ini cerita Friends, tapi ada kaitan juga.

Mula-mula memang geng, tapi hubungan yang semakin akrab itu mungkin terdetiknya saling cinta-mencintai. Who knows, right?. Bagi aku, permulaannya memang kawan lain tidak boleh terima kerana masalah kawan baik ini menyebabkan hubungan antara mereka bakal berenggang tapi lama-kelamaan kita patut menerima kerana itu adalah takdir mereka. Cuba bayangkan kalau anda bercinta dengan kawan baik anda sendiri, anda boleh lawan takdir? See. Certain people understands and certain don'ts. Anda pernah bercinta dengan rakan karib sendiri? Atau sedang bercinta dengan rakan karib? Jom share detik manis anda. Kalau tak puas hati pun boleh juga share. Open.

8 Babel:

afiqah said...

ouch,tajuk best ni. skrg ni tgh berkasih sayang dgn kwn baik lah ni. Alhamdulillah semuannya ok. dah nk dekat 2 taun jgk kan. tapi satu je nk bg pndpt. kalau kapel dgn kwn baik ni, bahaya. Kalau break mmg SAKIT. Lg sakit dr biasa.

magnoliapert said...

Hmmm, bercinta dengan kawan baik? Rasa tidak pernah, sebab kawan baik sangat susah untuk ditemui so it's hard to say about this issue.

Peace No War ^_-v

http://magnoliapert.blogspot.com/

Shaofie said...

fiqa : wow!! lama bertahan tuh. nway, semuga berkekalan..

aida : hehehe.. sekali sekala entrygoreng pisang panasss...

Rina Rossoneri said...

ada kawan lelaki tapi tak adalah terlampau rapat sangat..entahlah,dlm kepala tu dah set itu kawan.. kita pernah baca satu quote ni 'if u happy to see him,thats a friend, but if ur heart beating faster, thats a love'...dan setakat ini,sepanjang hidup kita,xpernah lagi dup dab dup dab...mungkin sbb kawan rapat lelaki kita tuh,jenis metroseksual terlebih dan ada juga yang tak keras sangat... sebab tu xada dup dab dup dab kotttt

Shaofie said...

ros : suke quote tuh. betul gak kata kata tuh.

Mra Mastura said...

tak pernah sbb aku pernah tolak... leh gtu?.....n konklusi nye, skg ktorg xtegur sapa...

skang pun, ad kwn bek lg sorg, ak pn xtau..mcm jauhkn diri.. motif pun ak xtau... ade yg kate dy suke ak, tp ak wat dek.. sbb bg aku, bestie da mcm sibs, ak xnk cmpur adukkn prasaan sbb ak takut klu pape jd, t jd stranger... huhu

Shaofie said...

tapelah itu jodoh masing-masing. lebih baik jadi best friends kalau tak nak sakitkan hati sesiapa...

Eutakio-rexa89 said...

auwchh!
terasa nak baca tajuk blog nih..
hehe..

erm, yeah.. aku pnah..
p sume pon dpend kat masing2 sbnarnya..hehe..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...