Para Pengikut :)

Tuesday, January 4, 2011

Hanis Zalikha, Fatin Liyana dan Shaofie Dalam Ranking Google?


Zaman sekolah dah lepas. Ramai orang bercerita tentang zaman persekolahan mereka tak kisah lah waktu sekolah rendah ataupun sekolah menengah. Aku? Memang long story lah kalau nak cerita. Tapi aku nak cerita tentang sejarah nama sebenar aku. Nama aku memang tetap dan selamanya; Ahmad Shaofie. Budak separuh sedar dan dalam proses pra-matang. Haha. Cuba perhatikan betul-betul nama aku empat kali ulang kat bawah ni.


Dah puas? Ok. Cuba anda bayangkan kalau anda tidak kenal aku untuk pertama kali, bagaimana bunyinya Shaofie itu? Aha. Ini bukan magik tengahari buta, tapi saja nak mengimbau kenangan sekolah dulu. Shaofie? susah tak nak sebutnya? Anologi mudah untuk anda faham;

Nampak tak kronologi sebenar dalam penyebutannya. Vocal e di akhir disilentkan. Tetapi, ada juga sesetengah orang yang menyebutnya sebegini;


Penyebutannya lebih kepada penekanan di huruf E. Tak perlu faham. Ok. Itu baru satu situasi. Situasi kedua dimana, anda dah selalu panggil Shaofie, tetapi anda tak dapat bagaimana nak mengeja nama "Shaofie" tersebut. Anologi mudah yang selalu sangat buat.

Haha.

Kadang-kadang kalau baca balik, memang lawak. Sebab nama sendiri salah eja. Yelah, bagaimana anda sebut, tetapi ejaannya salah. Itu dulu, memang kenangan. Kebiasaanya first kelas di sekolah, cekgu akan panggil list nama muridnya untuk kehadiran. Dan nama aku lah yang susah nak menyebutnya. Sampai tersasul-sasul. Aku tak pernah menyesal dengan nama tuh malah aku bangga sebab nama aku satu je dalam dunia ni. Itu menurut pakcik Google lah. Tak percaya? pergi bukak Google. Type "Shaofie". Apa yang keluar?


Facebook tu je ada dua. Tapi yang facebook aku sebetulnya adalah Ahmad Shaofie Amir Shah. See, nama aku senang je nak google. First result lagi. Hanis Zalikha dengan Fatin Liyana pun senang nak Google nama aku. Chewah! FL baca ni mesti dia tersenyum malu dengan tudungnya ada reben di tepi. Argh. Sweet!



5 Babel:

HERNEY AQILAH said...

hehe..tak habis2 ngan FL dia...

KNS said...

haha...ehem ehem

mimizuzuhaha said...

berbelit jugak la lidah aku nak sebut nama ko nih

Hanim Mahali said...

FL tetap jadi sebutan... ^_^
http://gadishanim.blogspot.com/2011/01/ranking-belog-semakin-naik.html

eton said...

wa... penat aku baca nama ko 1, 1... mcm nama mamber aku... lagi kesian... lect aku mesti terhenti2 nak baca nama dia... nama dia zahbrinanor... ini pun aku x thu btl ke x aku tulis nama dia... hahaha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...