Para Pengikut :)

Saturday, January 8, 2011

Duit Nuffnang Tiada Lagi? Cuba Tips Ini.


Kepada yang tak tidur lagi, jom dengar sini. Dulu aku punya masalah dengan nuffnang ni. Antara pertanyaan yang selalu aku tanya adalah;

" Saya dah letak Iklan tapi kenapa duit tak naik-naik? "

Anda ada tak soalan cam tu? mesti ada. Kadang-kadang tuh, ada yang beranggapan iklan yang selalu keluar dekat tepi-tepi kiri-kanan blog tuh adalah duit yang masuk, tapi bila tengok earning, still rm0.00. Aku nak cuba share kan sedikit pengetahuan. Cuba tengok;

  • Cuba tekan Analytics dekat website Nuffnang tuh. Cari benda yang ada anak panah tuh. Kotak bewarna biru. Ada tulis nama blog anda.

  • Cukup tak ketiga-tiga bendalah tu? large rectangle, leaderboard dengan skycraper ada tak? Kalau ada salah satu je, anda kena tambah lagi jenis iklan. Tak faham?
  • Refer rajah atas, leaderboard tu iklan jenis memanjang, skycraper tu iklan jenis menegak dan large rectangle tu pulak iklan yang empat segi. Dan bintang tu pulak menandakan kesesuaian letaknya iklan itu. Kalau bintang penuh, kira tempat iklan tu perfect lah. Nak lagi selamat, bubuh ketiga-tiga jenis iklan ni. Aku rasa ini yang paling mujarab sekali. Sebab kita nak bagi keyakinan kepada advertiser nanti bila tengok.
  • Letak lah sebijik macam kat atas tuh. anda tak rugi, malah advertiser berbangga dan seronok bila anda letak iklan mereka.
  • Tips tersirat : anda perlulah update blog di waktu-waktu yang ramai orang akan baca. seperti Pukul 12 tghari, 6 petang, 8 malam dan 12 tengah malam ke atas.
  • Selepas dah buat semua tips yang di atas nun, InsyaAllah beberapa minggu lagi bila anda check dekat earnings, ada la sebutir dua dari langit turun dekat akaun. Buat masa sekarang ni aku boleh katakan cara meletakkan ketiga-tiga jenis iklan tu memang mujarab.

Cubalah.
Aku berkongsi, Anda pasti gembira.


10 Babel:

Izamir Ridzwan said...

nice info sharing... good job

Unknown said...

Thanks for the info :)

Bahiyah H. said...

salam . nak tanya sikit ya .
macam mana ea nak letak iklan atas post tu ea ? bukan between post ,tapi atas post sebab letak kat situ lebih strategik rasanya . kalau sudi kongsi la ea . (:

SoLy SoLicious said...

nice sharing sopie!!

Unknown said...

wah!! 5 bintang dekat skycraper..wan 5 bintang kat leaderboard..huhu

Unknown said...

aku bru ada sekupang dua..

blog gelap2 ni x laku agaknya..hihihih

qilarazak said...

gud one :)

HERNEY AQILAH said...

thnks for sharing!

Shaofie said...

sama-sama semua. korang cubalah. mane tau berjaya.

efa said...

nak tnya cikit cmna nk letak iklan atas post tu erk?tak jadi pon..tolong boleh tak :)bab2 ni tak reti la huhu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...