Para Pengikut :)

Sunday, January 23, 2011

Bukan Dunia Yang Bertindak Kejam.


Terkejut bila Jennifer Lopez jadi juri American Idol.
Terkejut juga bila Aznil kembali menjadi host Akademi Fantasia.

Cerita lama.
Baru aku nak review.
Update lambat,
Itulah cara aku.

Hari sabtu, hari kegemaran rakyat Malaysia.
Cuti umum, macam tiada buat apa-apa,
Termenung kepada negara,
Mungkin perubahan berlaku sebaliknya.

Kalau bapa, fikir anaknya,
Kalau suami, fikir isterinya,
Kalau lelaki tidak berinai lagi? Fikir apa?
Fikir bagaimana nak melangkah ke alam seterusnya.

Aku?
Fikir bagaimana cara untuk menjadi lebih kecil.
Kecil bukan bermakna aku gemuk,
Kecil bukan bermaksud aku dah cukup tinggi,
Kecil juga bukan bererti aku obesiti.
Kuruskan badan untuk mentaliti,
Untuk esok dan nanti-nanti.
Alahai, bila lah nak mula-mula ni..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...