Para Pengikut :)

Saturday, January 1, 2011

Fatin Liyana Dah Menghantui Minda Aku. Oh Tidak!




Blog tahun baru. Serba-serbi baru. Aku pun semuanya baru. Ok. Cerita tentang tahun baru ni, confirm tak lari dari tajuk 'Azam dua kosong satu satu'. Biasalah, setiap tahun kena renew azam, walhal azam tahun lepas banyak tak terlaksana. Jom selidik, azam aku ada sama dengan azam anda semua tak.


Nampak macam weirdo kan lelaki menguruskan badan ni?. Aku tak obses sangat dalam menguruskan badan ni. Cuma nak buang lemak mana yang tak patut digunakan lagi. Lemak yang terkumpul ni aku nak buat masak lemak cili padi. Dulu aku kurus sikit, pastu naik balik. Macam tu jela perubahan badan aku. Kejap naik kejap turun. Aku nak cuba fikirkan bagaimana nak kurus tanpa outdoor session?


Yang ni nampak macam baru sikit tahun ni. Bertamadun tu faham tak? maksudnya adalah menjadi manusia berguna lah. Aku nak jadi manusia yang ada semua sense, termasuk sixth sense. Penting tau azam ni, sebab aku nak masyarakat luar sana pun ada azam macam ni. Terutama sekali nilai kemasyarakatan yang tinggi.


Yang ini, semua orang ada. Aku je baru nak bubuh azam ni bawa masuk tahun 2011. Aku selalu sangat berprasangka negatif dekat diri sendiri. So, aku nak tuka kutub, bagi sikit positif je, supaya minda aku ni ada mind-set goal.


Yang atas ni lebih kepada wishlist. Tape, jadikan azam tahun baru juga. Mana tahu dua tiga bulan lagi FL tu say more than 'hye' kat aku. Terkejut beruk aku nanti. Berangan itu seksi dan penting untuk kemandirian spesies kita ni. Haha.

Last but not least, belajar dari kesilapan. Itu memang penting. Sejarah silam memang memberikan iktibar yang besar dalam hidup. So, aku nak tanamkan sifat ni supaya ada kesedaran dalam diri. Kira macam nilai civil jugak la. Bukan tu je, aku nak perbaharui segalanya. Ingat Mind-Set Goal.


Oh FL.

Sama tak azam aku dengan anda semua?

0 Babel:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...