Para Pengikut :)

Friday, January 14, 2011

Bukan Kegilaan Fatin Liyana, Cuma Hobi Aku.


Bila bosan, aku termenung. Bila termenung, aku kerap dapat idea yang bukan-bukan untuk menulis pelbagai genre. Itulah hobi masa lapang apabila aku dapat idea untuk menulis proposal drama. Thesis tak start-start lagi, tapi proposal drama menimbun-nimbun aku buat. Tahu tak apa itu skrip drama? Aha, sebelum skrip dihasilkan, proposal sesebuah drama itu perlu dihasilkan supaya jalan cerita dapat ditentukan terlebih dahulu. Banyak cerita yang aku dah hasilkan, tapi belum ada rezeki untuk di siarkan. Antara proposal drama kegemaran aku;


Semua cerita ini adalah hasil keringat aku melalui pengalaman dan ada juga melalui rekaan. Best juga menulis proposal drama ni sebab kita dapat hasilkan karya tersendiri untuk tontonan semua. Ada pengajaran terselit diantara lawak jenaka. Jarang aku buat proposal drama tentang kesedihan, banyak kepada drama komedi sebab itu yang selalu penonton mahukan. Sekarang aku masih lagi menulis proposal dan dalam pembikinan cerita true story.

4 Babel:

Unknown said...

style la bro..tapiwan suka wat lirik lagu..huhu

Syafiq Rosli said...

nice job bro

Rina Rahamat said...

adik belajar bidang nih ye..bestlah..akak lak teringin nak tulis novel, pehtu dr novel jd filem..tp x kreatif hehe..jd terkubur jela hasrat tu..

eton said...

waa.. hebat2.. good luck... x sabar nak baca hasil tulisan tuan empunya badan.. hehehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...