Para Pengikut :)

Saturday, January 8, 2011

Fatin Liyana Hebat Berbahasa Inggeris. Bagaimana?


Kepada budak-budak sekolah menengah, sekolah rendah ataupun sesiapa sahaja, pernah tak mengalami kesukaran untuk berbahasa inggeris? atau sukar menulis karangan dalam bahasa inggeris? aku bukanlah Maria Elena Zarul untuk mengajar words in english. Tapi aku pun nak tolong anda semua dalam berbahasa inggeris jugak. Ok. Pernah dengar tak?


Mungkin some of you ada yang weird tengok cara macam ni. Tapi ini terbukti bagi aku. Aku start dapat ilham macam ni since tahun 5 lagi. Memang tiap-tiap hari aku hafal lagu inggeris sampailah sekarang aku still practice kan. Memang berbaloi lah.



Kenal tak kedua-dua lirik lagu tuh? Aha. yang atas tuh lagu Taylor Swift-today was a fairytales dan yang bawah dia tuh lagu Lenka-skipalong. Lagu-lagu dorang tu memang sesuai sangat kalau nak dijadikan panduan untuk buat essay Bahasa Inggeris. Kalau anda semua hafal satu album dorang pun lagi bagus. Leh wat essay paling panjang.

13 Babel:

safiyyah osman said...

setuju..hafaz ja lagu inggeris..insyallah superb dlm english..hihih..selalunya lelaki mmg praktik skil nih..

Shaofie said...

haha. betul tuh. setuju. senang dah sekarang. tak payah kamus-kamus. belasah je.

Unknown said...

cigu English wan dulu pon suruh dengar lagu English..antara teknik untuk improve English!!

cik ciput said...

yup!salah satu cara utk blaja english..one more, tgk citer omputeh..hehe

Unknown said...

setuju sngt . bnde ni mmg berkesan ! daa buat dh pon . sngt berkesan .

Shaofie said...

yeah. semua buat the same thing. anda yang lain bila lagi? haha.

Rina Rahamat said...

Setuju sgt kalau lagu english digunakan dlm P&P english sbb lagu boleh tarik minat murid2. Aku dulu skima..tak suka dgr lagu..tuu pasal english aku suam2 kuku skit..erkk tapi leh tanya tak..nape ko guna nama fatin liyana dalam tajuk ko neh???

Puan Besar Shag Yahaya said...

Yeah. Setuju gila! Dalam belajad basic English macam grammar apa suma, kita boleh belajar kata pepatah dorang. Ada je terselit selit ;)

Entri terbaru Shag :

Shaofie said...

rina : perasan tak FL suka cakap english jugak? sebagai idola. hehe.

shag : tol tuh. stuju.

Admin said...

stuju..
slain tmbah kosa kata n ayat best,
ley lmbutkan lidah :)

Shaofie said...

ahfantasy24 : tol tuh. tp jgn tiru side barat sudah. hehhe. amek apa yang patut je.

eton said...

dulu time sek menengah cikgu aku akan wat 1 ckp bahasa inggris aje.. huhuhu pastu ape lagi 1 ari tu jugak la nyanyi lagu owg putih.. tp benda tu berkesan sampai aku masuk U ni.. hehehe.. tq cikgu2 semua..

http://diamuslima.blogspot.com/2011/01/4k-ape-yang-4-k-tu.html

sirap said...

memang bagus .. bahase arab lagi bagus ... leh hafal al Quran ader gak saham esuk heheh ..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...