Para Pengikut :)

Wednesday, January 5, 2011

Blog Review Untuk Contest Sepanduk!


First of all, terima kasih sebab sudi join contest aku yang tak seberapa tuh. Minta maaf sekali lagi sebab aku tak boleh pilih pemenang disebabkan kurang penyertaan. Tapi bagi aku andalah pemenang sebab sudi join. So, dengan itu, Jom korek-korek sikit Blog mereka-mereka yang join ni. Anda semua jangan lupa jenguk-jenguk Blog mereka semua. Sepanduk yang cun cun.





Blog mereka pun tidak kurang hebatnya. Entry pun boleh kata update tiap-tiap hari. So, kalau anda nak tambahkan lagi kenalan, jemputlah ke blog mereka semua. Meriahkan lagi industri blogging ni dengan 1 Malaysia. Ok. Tiba-tiba aku terliur tengok masakan Ayam Masak Lemak Cili Padi. Pergh. Kalau mak aku buat, memang superb. Aku nak untuk tengahari ni, boleh tak?

Bahan-bahan.
  • santan kelapa dari kotak kecik(ambik setengah sahaja)
  • bawang merah 2 ulas (ditumbuk)
  • bawang putih 3 ulas (ditumbuk)
  • cili padi 12 biji (ditumbuk)
  • sekeping asam keping
  • sebatang serai (dititik)
  • setengah sudu kecik serbuk kunyit
  • ayam 6 ketul
Cara-cara memasaknya;
  • campurkan santan bersama air di dalam periuk dan dikacau (jgn letak atas api lagi)
  • masukkan bawang merah, bawang putih, cili padi, asam keping, serai, kunyit dan ayam. kacau sehingga serbuk kunyit tidak berketul.
  • kemudian letak periuk di atas api yg paling kecil dan kacau.
  • kacau sehingga mendidih dan siap utk dihidangkan.
Mak Aih, Sodap gilo! Naaakkk!!!

2 Babel:

izzanis said...

trima kasih shaofie! :))

Kembang Perawan 3288 said...

hah sah2 aku paling malas kan!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...