Para Pengikut :)

Saturday, January 29, 2011

Cinta Pada Pihak Ketiga.


Semua bercerita tentang cinta.
Apa ada pada cinta?
Pinta?
Cipta?
Atau buta?

Alahai.
Kiri kanan orang bercinta.
Hebat sangat ke?

Kehebatan cinta,
Orang kata,
Lebih hebat dari Tsunami melanda.

Aku tidak punya cinta,
Aku tiada siapa punya.
Tetapi sisa cinta,
Ada dalam hatinya.
Oh. Itu perkara lama.

Cinta bagai api yang menyala,
Lagi ditawan hatinya,
Lagi marak jadinya.
Itu yang syaitan suka.

Apa yang dia suka,
Lagi disuka orang ketiga.
Jauhi dia.

Cuba selami cinta sebenar.
Jauhi cinta,
Bukan meninggalkannya,
Tetapi cara pendekatannya.
Indikasi hidup berpunca dari cinta,
Yang lahir dari minda,
Buat selamanya.

14 Babel:

♪..aq[daN]pUteraku..♪ said...

cinta pd tuhan..e2 yg hakiki..cinta sesama manusia,hanya terasa d sakiti.. ;(

Fateen Insyirah said...

cinta kepada yang ESA tetap abadi :)

Tasha said...

semua orang isu cintan cintun ni.... hehehe....

Shaofie said...

@aq dan puteraku : asek gaduh,mcmmane lah tak disakiti. tapi cinta pada allah adalah paling agung sekai.

Shaofie said...

@fateen insyirah : betul tu. cinta pada yang maha esa paling sejati.

Shaofie said...

@tasha : isu semasa.biasalah. ko xg kursus kawen lak kat KTAM?

BajinganCinta said...

chinta chandurry?hehe

Shaofie said...

@bajingan : apetuh? macam ayam tandori je? sedap gak tuh...

::nuRuLaDHar:: said...

cinta itu ketawa dan air mata.. =)

btw, folow kamu...

Shaofie said...

@nurul adhar : air mata yang tiada keringnya.

SyedGraphiX said...

byak nye jumpe entry jiwang2 arini

She's retarded said...

betul2!

Shaofie said...

@syed : ni bukan jiwang. cube hayati lirik2 puisi itu... hehe

Shaofie said...

@she's retarded : ape yang betul? hahaha. konpius.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...