Para Pengikut :)

Thursday, January 13, 2011

Aku Dah Boleh Jadi Bapa? Apa?


Aku mahu jadi seperti dia,
Dia seperti orang ternama.

Aku mahu jadi seperti dia,
menjaga dan menerima.

Aku mahu jadi seperti dia,
Dalam apa pun, dia tetap berbangga.

Bila rasa itu hadir,
mencurah bagaikan tiada henti,
mencari arah tujuan,
untuk menjadi seperti dia.

Jika sedih, dia berduka,
Jika gembira, dia suka,
Tapi hati tetap sama,
Untuk meraikan hari bahagia.

Aku mahu jadi seperti dia,
Dia adalah bapa.
Orang penting di dunia.


Belek-belek gambar masa kecil, mengingatkan aku kepada beberapa peristiwa penting dalam hidup. Teringin menjadi bapa seperti ayahku sekarang. Tetapi aku mampu merancang, kesemuanya terletak pada Yang Maha Esa. Aku sebagai umatnya, mampu berdoa untuk terus hidup dan berusaha untuk mencapainya.


Tiba-tiba aku bersajak,
melankolik sikit tengahari ni.

2 Babel:

Cik Puan iLa said...

fuh..metafora..melankolik..semua ade..haha

efa said...

fuh...bermelankolik plak ececece...pandai yea bermelankolik..hehehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...