Para Pengikut :)

Tuesday, November 23, 2010

Korea Campur Jepun.


Ok. Isu hangat juga.
Cerita Korea atau Cerita Jepun?

Bila bercakap pasal cerita kedua-dua negara ni, ramai yang minat! Sampai tergugat stesyen televisyen di malaysia ni nak tayangkan cerita-cerita kegemaran penonton. Aku naik hairan kenapa suka sangat cerita tersebut? Apa yang menariknya? Mungkin jalan cerita yang menarik? ataupun hero/heroin dalam cerita tersebut memang mempengaruhi Lu O'lls untuk tidak berganjak ke cerita lain? Banyak pulak soalan aku kan. Yang penting sekali;

Drama Jepun?

Atau

Drama Korea?

Dulu aku memang suka tengok cerita apa-apa je bahasa sekalipun, yang penting jalan cerita menarik dan menghiburkan. Aku pernah tengok cerita Indonesia, Mexico, Filipina, Jepun, Korea sampailah ke Thailand. Tapi itu dulu, sekarang, minat cam-cam tu je la. Aku ada jugak beberapa favourite cerita korea dengan jepun.

Jepun : Attention Please!, One little of Tears, Hanakimi, Bambino, Wedding Planner.
Korea : Boys over Flower, My Girl, Witch Yoo Hee, Sassy-Girl.

( My Girl - Korean )
( Attention Please - Japanese )
( Boys Over Flower - Korean )
( Bambino - Japanese )

Kalau senarai memang banyaklah. Tapi, tak semua yang atas tu aku tengok sampai habis. Biasalah, aku cepat terpengaruh dengan cerita-cerita lain yang lagi best. Kadang-kadang drama melayu pun best. Lu O'lls mesti banyak Cerita-cerita Korea atau Jepun yang lagi menarik kan? Atau mungkin ada opinion nak disharekan? Jom kongsi cerita korea/jepun ni.

Hamsamida
Arigatou Gozaimasu!

6 Babel:

natasha MDG said...

witch yoo hee bukan with yoo hee. heee~

zianazone @ appleijo said...

wah best..aku pun minat tgk cite jepun atau korea gak..

Shaofie said...

natasha : dah tuka. thnx natasha

ziana : jiwang gak ko nih? hahahaha.

diamuslima said...

memang best... skg suka tgk cerita online je... hehehe

MyZone~theUn4given said...

crite korea!!!palyful kis

Shaofie said...

diamuslima : wah. tgk online. kat kolej internet lembab, so terbantut sket nk tgk cite online. haha

myzone : oo. minat cerita korea. hamsamida.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...