Para Pengikut :)

Tuesday, February 1, 2011

Lepaskan Mereka Disana. Aku Pinta Bantuan.


Pernah kau cari?
Dimana asalnya kau?

Pernah kau rasa?
Apa yang mereka lalui?

Aku bersimpati.
Sedih mengenangkan.
Hidup disana.

Berperang.
Disebabkan dunia.

Bermatian.
Disebabkan kejahatan manusia.

Bergaduh.
Mendapatkan punca.

Bersuka.
Dengan keruntuhan dunia.

Doa iringan,
Buat mereka disana.
Agar dilepaskan dari seksa.
Bala bencana.
Tinggalkan mereka dari durjana.
Lepaskan. Lepaskan!
Aku merana kerana mereka.

Ya Allah,
Kau lindungi mereka.
Kau beri mereka kesempatan.
Hidup dimuka bumi ini.

Aku terus berlinangan.
Sujud meminta bantuan.


13 Babel:

nub said...

tadi dpt berita dari fmly mmbe aku..kat mansourah suma selamat..tggu nak evacuate ke iran..lega sket oo..lau x debaq dada...

Zuewairy said...

berdoa supaya keadaan bertambah baik..

btw follow kamo

nurul athira said...

semoga dorg sume selamat d bawa pulang . sama sama la kita doakan mereka d sana .

Shaofie said...

nub : serius? nasib bek dkt ngn iran. harap2 tiada apa2 terjadi kat iran.

zuewairy : sama-samalah kita doakan.

nurul athira : insyaAllah. pasti ade sinar menanti mereka.

teddyuna said...

semoa merek semua selamat

Ezay Hadry said...

aha kite berdoa je..
ingat doa tu senjata bagi kita
kawan2 aku dh balik sini
Alhamdulilah selamat sampai

Shaofie said...

teddyuna : harap2 begitu juga.

ezay : alhamdulillah. kita nantikan kepulangan sahabat yang lain. semuga mereka semua dalam keadaan selamat.

Enna Banana said...

enna tgk vid depa enna nangis weh! pilu gila rasa. semoga mereka selamat jeh. Amin

Shaofie said...

enna : tu lah. kita kat sini sedih mengenangkan kat sana. apalah nasib mereka kan....

Rozuan Ismail said...

semoga mereka semua selamat kat sana

Shaofie said...

harap-harap. doa menjadi iringan.

Tasha said...

kalau nak tau blog ko ringan atau berat. klik sini:

http://www.arieyblog.com/2008/03/blog-speedtest.html

Shaofie said...

dah tasha. ko mcm kena tipu je. hahaha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...