Para Pengikut :)

Wednesday, February 2, 2011

Hari Ini, Hari Ini dan Hari Ini.


Aku panggil ke mari,
Kau ke sana ke sini.
Bila menanti,
Kau tiada di sisi.

Apa dah jadi,
Kalau langit dan bumi,
Tidak serasi?

Hari ini,
Aku menanti,
Kau disisi,
Berapa lama kau disini?
Kita lihat nanti.

Aku suka hari ini.
Ada langit dan ada bumi.
Mentari terbit senyum pagi.
Mengalunkan irama dunia,
Bagai lama di hari.

Aku suka hari ini,
Mentari jangan pergi,
Laluan bumi tangisi,
Jangan kau beri.
Sentiasa begini.

10 Babel:

~ch@wi~ said...

waaa..bro..
pandai ko berpuisi ye..huhu


New Entry: aku nak kasi korang trafik!
BHarga Minyak Naik Lagi !

Tasha said...
This comment has been removed by the author.
Tasha said...

http://natasha1987.blogspot.com/2011/02/pentingkah-dara-bagi-lelaki.html

ini kisah isteri curang. en. shaofie harus jadikan iktibar supaya jangan salah pilih isteri yer....

Shaofie said...

chawi : sekali sekala perah keringat ingat prosa tradisional.

tasha : hahaha. sensitip. yela2. aku baca..

Tasha said...

itu sebab ko baca dengan ergopoh gapah. sebab tu tak faham. hahahaha.....

Imran nyambek said...

macam lagulah

Shaofie said...

tasha : aku dah cuba baca, tpstill tak paham.

imran : lagu yang sedap. hahaha.

Tasha said...

HAHAHA..... HENTIKAN MEMBACA. KIKIKI....

I RAJIN UPDATE SEBAB TH RAJIN. CUBA KALAU TGH MALAS. SEMINGGU 1 ENTRY PUN BOLEH. HAHAHAHA.....

Piasara said...

akak la ni dah tak brapa pandai puisi2 ni..maklumla dah lama tinggalkan alam sekolah..
puisi sangat puitis,ada banyak makna yg tersirat dibalik yg tersurat..

Shaofie said...

tasha : baguslah begitu. aku yang selalu komen. hahaha.

piasara : kak, saye mmg suka berpuisi, tapi masa kat sekolah xde lah sepuitis skrg. tak tahu lah. mungkin saye suka bermain dgn prosa tradisional dan moden. ala-ala A.Samad Said.hahahha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...