Para Pengikut :)

Saturday, June 18, 2011

Kehebatan Cinta Seperti Siapa?



Ok. Malam ni aku nak share sesuatu yang selalu korang perkatakan. Tentang cinta. Aku tau memang bosan, tapi dikesempatan ini je aku boleh kongsikan sesuatu yang dianggap luar biasa. Tapi biasa-biasa je. Haha. Korang suka bercinta, tapi tahu tak apakah kehebatan cinta? jom.




Ala, benda ni dah biasa. Orang kata 'klise'. Buta je mesti kaitkan dengan cinta. Tapi sedar tak korang buta betul cinta itu kalau seseorang tak kenal apa itu erti cinta? bebelit kan?. Cinta tu bukan mainan. Kalau setakat cinta separuh jalan, lupekan je yeob! Menangis pompuan tu kerana menagih cinta sampai ke mati. Itu bukan cinta buta tetapi cinta kerana mata yang buta.



Yang ni penting. Setiap cinta tu pasti menduga. Bila kita bercinta dua hari, mesti ada yang tak serasi. Itu dugaan namanya. Seorang nak tengok Green Lantern, seorang lagi nak tengok 3,2,1..Cinta, itu pun menduga kita. Tiada benda lain selain dugaan yang menguatkan ikatan kita berdua. Apa solusinya? Berserah kepada-Nya.


Terakhir sekali. Cintailah seperti Nabi Adam dan Hawa. Penuh dengan pancaroba dan pengorbanan jiwa. Kehebatan cinta mereka diduga dengan pelbagai onak rupa. Tiada mereka, tiadalah kita. Sentiasa kembali kepada-Nya. Ingat, kehebatan cinta ada dimana-mana, kita sesama manusia saling ingat-mengingati. Semuga tidak tersasar dari ajaran da perintah-Nya.

Ada awal dan penghujungnya.



Jom share dan like ;)

4 Babel:

SoLy SoLicious said...

cinta boleh jadik racun, boleh jadik ubat..

Aisumi Chan Kawa'i said...

mcm2 cintaa~

adrinaqamarina said...

sebabkan ada rasa cinta dan kasih antara mak dan ayah kte, wujud kte kat dunia ni juga~~~

aQi + GenGkey said...

cinta itu boleh d ibaratkan bagai..
makan sambal belacan..
haha..:D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...