Para Pengikut :)

Saturday, June 11, 2011

Bila Mak Kasi Kahwin.


Cuba teka! bila mak kasi kahwin, siapa yang paling gembira?. Aku? Sikit je bahagia tapi kena usaha. Nak mencapai usaha tu yang payah banyak. Jom mengeluh lagi. Eh kejap. Cuba mengeluh panjang sikit dari tajuk utama kita. Macam ni..

Alahai..

Once bila mak cakap okey, melonjak teramat sangat. Then, bila mak cakap "tapi..", mula muka macam cuka. Masam, perit dan tersepit. Sebab apa? Mak letak syarat pulak. Antara ranking syarat terhebat adalah.


Ala, ni selalu kita dengar. Mana taknya, orang suruh belajar, sibuk bercinta. Macam mana lah mak tak kasi kahwin. Ayah tengok pun menggeleman. Elok benor lah tu bila mak kasi kahwin tapi habiskan belajar dulu.


Ni pun mak selalu pesan. Takkan lah nak kahwin nanti guna pasir nak bayar khemah, hantaran, mas kahwin semua. Kalau pasir tu boleh buat khemah tak pelah jugak. Konfirm-konfirm lah cari kerja dulu, kukuhkan kewangan dulu dan baru fikir kahwin. Kalau tak, mak kasi kahwin tapi kau makanlah pasir anak bini. Haha. Cendol pasir.


Yang ni betul. Kalau tiap hari especially hujung minggu, asek mak je yang masak, asek mak je yang basuh baju, memang tercongok lah kau nak kahwin cepat. Kita kena cepat bertindak sebelum mak mengomel contohnya " Eh..mak, nak tolong mak masak apa hari ni?" ataupun "minggu ni, mak duduk je, bia saya yang basuh baju, cuci rumah semua.." Macam tu baru terbeliak mata mak tengok sambil berkata "Rajin anak aku, boleh kahwin dah ni..". Barulah mak kasi kahwin sebab dah reti urus diri sendiri.

Last sekali, apa syarat mak yang payah sangat kita nak lulus before kasi kahwin? Nak tahu apa? Scroll bawah.



Sentap.
Terbeliak.
Insaf.


Anda suka? Jom like ;)

9 Babel:

Rozuan Ismail said...

haha.bila yg last,sentap seketika.

AziraOmar said...

betul3~~ setuju~! ^____~* same la syarat mak bagi~~~ mmg kwn ngn mak saye ke apelah? ngee~

♥GAdiSMeRaHJaMbU♥ said...

setujuuuuuu :P

laskar pelangi said...

naikkan ibu jari=)

heee!!
sangat setuju

Tasha said...

llki bnyk tnggungjawab tau,xle la men redah je..hehe

Sky Before Pinky said...

saya pun setuju..aduyai..banyak ag persiapan yang belum buat..hehe..tapi yang akhir tu..memang terrr baikkk..lah.. Sentap..gitu.. erk.. ^_^

sherah said...

tah kau.gatei betei nk kawen ni.makan pasir kang haa XD

SoLy SoLicious said...

ko 2 yang gatal kan sebenarnye,... :p

Hanis MY said...

haha comel ok! insyaAllah sampai waktu nanti...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...