Para Pengikut :)

Thursday, June 2, 2011

Istilah Wanita.


Istilah wanita? Apa yang aku maksudkan ni? Maksud wanita ni terlalu subjektif. Bukan untuk menyindir atau mengutuk tetapi lebih kepada pandangan positif insan hawa ini. Aku bercakap tentang wanita? Jom layan.


Tak sah kalau kita kaitkan wanita dengan keayuaannya. Cantik terlalu selalu digunakan. So, kita change sikit kepada ayu. Ayu ni lebih kepada keanggunan, kesopanan dan keserlahan sebagai seorang wanita. Tiada isu tentang kehodohan setiap wanita kerana semua makhluk yang Allah jadikan adalah cantik semuanya.


Sensitif bermaksud kepekaan wanita terhadap sekeliling. Segala macam perkara semuanya diambil berat. Dari hujung rambut sampai hujung kaki, semuanya berharga. Hal diri dijaga rapi dan sangat peka terhadap isu-isu yang menyentuh peribadinya. Tapi itulah sifat yang memberi kesempurnaan.


Yang ini paling akrab dengan wanita. Hati. Kadang-kala mereka lebih prihatin tentang isi hati lelaki. Apa yang mereka mahukan dan apa yang mereka lakukan. Semuanya berkaitan hati. Kelukaan hati menyebabkan mengambil berhari untuk diubati. Tetapi setelah hati dicuri, hidup seperti bidadari. Indah dan sempurna. Hati wanita lah yang sering berjaya mencuri perhatian lelaki. Keikhlasan, kejujuran, ada pada hati mereka ini.


Lelaki adalah pelengkap bagi seorang wanita. Hidup berumahtangga adalah manis jika kebahagiaan dikongsi bersama. Lebih sempurna jika ada cahaya mata diantara mereka. Apa si isteri lakukan adalah untuk suaminya, begitu juga sebaliknya. Insyaallah, kemanisan dalam berumahtangga sentiasa terjalin sepanjang masa.


Suka entry ini? Jom klik like ;)

10 Babel:

Muslimah Optimis said...

setuju sangat dengan entry ni..wanita bidadari dunia..hehe..

tertarik pulak dengan antun dua kerat..pergi ke pasar jumpa otromen, jemput komen..heheh.. nice sungguh

Shaofie said...

hehehe. time kasih!!! teruskan menyokong blog ni yea.

Mohd Shukri Fadzillah said...

bangun tidur ditengah malam,
di tengah malam seluarku basah,
terima kasih entri gurindam,
sedikit sebanyak berunsur ilmiah :)

thx sharing.

Kak Aya said...

Wanita Ciptaan Istimewa.

hargailah wanita disekeliling anda.

Hanis MY said...

weeee like sejota kali hokay...

Shaofie? dekat eh... masa kejadian dulu tu shaofie dah ada ke blum? hehe sowi tatau umur shaofie, kat situ dh tade org tinggal kan?

Hanis MY said...

oo ho...mesti ngeri kan nauzubillah, dekat keramat eh, rumah kakak akak kat wangsa siaga, nanti akak g kl leh la jumpa kat wangsa walk ke hehe...

Fyqa said...

alhamdulillah ;)

buDAK keCIK said...

nk tambah!

wanita juga yg brtanggungjawab melahirkan kita kt dunia ni... =)

buDAK keCIK said...

nk tambah!

wanita juga yg brtanggungjawab melahirkan kita kt dunia ni... =)

anggunpesona said...

Wanita jiwanya halus. perlu difahami dan dihargai.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...