Para Pengikut :)

Monday, May 9, 2011

Apa Itu Cinta Sebenarnya?


Bila orang tanya;

Aku menggeleng kepala. Tapi orang tanya lagi;


Aku geleng kepada buat kali kedua. Orang tu tak puas hati. Dan berkata. Tak percayalah. Ok, fine. Pernah. What? Pernah?. I did. Untuk lari dari sebarang spekulasi, Aku berkata "Ya, Aku pernah". Tetapi cinta aku kekal dan agung. Tapi cinta apa?


Yes. One and only. Cinta aku pada manusia sangat agung. Agung di sisi agama dan agung dari sisi kehidupan seharian. Walaupun, dia berkulit hitam, kita tetap cinta. Walaupun warna rambut sama, hati lain-lain, tapi tetap ada cinta antara kita. Manusia sering lupa. Ya, itu aku setuju. Tapi masih ada manusia yang sering mengingatkan kita ketika alpa. Cintanya pada manusia itu, betul tak? Bila sering kita lupa di mana asalnya? Manusialah yang tunjukkan semuanya dari permulaan. Cintanya dia pada manusia itu, kan? . Agung kan cinta kita?


Cinta tak buta. Tapi perasaan cinta yang lahir dari manusia itu sendiri yang buta. Cinta itu subjektif. Boleh suka sesiapa. Naluri kita yang kata sama ada dia adalah untuk kita ataupun bukan. Cinta adalah untuk semua. Anda berhak miliki cinta. Tapi, penggunaan cinta mestilah betul pada landasannya. Sedikit tergelincir, maka tersasarlah jalannya. Aku boleh katakan cinta itu amat istimewa kerana memberi seribu erti yang bermakna. Cinta disisi-Nya adalah Agung dan Nyata. Dengan itu,

Kepada dia, dan manusia.
Dengan Nyata.
Di jalan Agama.
InsyaAllah, diberkati oleh-Nya.

6 Babel:

Budak Botak said...

Cinta kpd Pencipta itulah cinta sebenar... he3..

Entry terbaru -> 10 Baju Pelik dan Kreatif... (",)

GamUHU said...

Cinta ada banyak jenis.

http://keleboqmaneh.blogspot.com/2011/05/tahniah.html

Kambenggurun said...

sofiiiiiiiii. asal blog ko tade shoutout box? haha.

HEROICzero said...

cinta?

hormon.

tomatokering said...

CINTA ?? tataw jugak .. yg taw cinta pada yg SATU tu .. hehe

zulhan said...

good article, thanks for the recipe, waiting for the next post

Visit UMA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...