Para Pengikut :)

Monday, November 9, 2009

Telenovela Petang-petang : Perang Kerang,Hasrat si Kelisa. (Jilid 2)

ternyata kerang sangat degil tentang pernyataan tersebut.si kelisa sangat seronok tinggal disitu dan terus menanti jawapan yang bakal diberikan oleh si kerang.memang ternyata sungguh,si kelisa hanya meratapi pernyataan sebenar si kerang itu.kerang oh kerang,,buta kah engkau??.kerang mundar-mandir di pesisiran dan memikirkan apa yang dimaksudkan itu sebenarnya.

suatu senja,bercorakkan awan melabuhkan tirainya,seakan kerang pulang ke dasar.dan terus mencari si kelisa.menyelongkar dari satu rumpai ke rumpai lain,hanya hampa mengiringi. termenung jauh si kerang menantikan kepulangan si kelisa.apa yang sudah dilakukan,si kelisa sudah lakukan.berkata,menyata dan hanya tinggal tanda tanya.apa yang dinantikan tidak muncul-muncul lagi.

kini,si kelisa pergi bukan membawa diri,tetapi sudah masanya untuk pergi.mula perkenalan, pertengahan persahabatan dan seterusnya kawan yang boleh dirunding, tiada lagi.saat indah bersama kerang tidak lagi diratapi,bukan dibuang tetapi disimpan diingatan.sudah 2 minggu berlalu, detik demi detik,mereka lalui hari-hari mendatang.adakah si kelisa masih menunggu si kerang?? atau si kelisa hanya bertepuk sebelah tangan??..



notakakimuluthidung : tiada kena mengena skali lagi diingatkan.cerita mengikut keadaan dan situasi.

0 Babel:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...