Para Pengikut :)

Sunday, November 8, 2009

Telenovela Petang-petang : Perang Kerang,Hasrat si Kelisa.

cerita amat sedih,berkisarkan tentang hati dan perasaan.Di suatu petang yang damai,berlatarbelakangkan laut yang luas terbentang hasil ciptaan-Nya.terdapat seekor kelisa yang sesat seakan-akan mencari haluan pulang ke pangkuan keluarganya.kelisa berenang dan terus berenang sehingga hilang arah panduan.

Tanpa diduga,suatu cerita bermula.kisah diantara kerang dan si kelisa.ok,kelisa seekor ikan yang cantik,berinsangkan warna pelangi dan mempuanyai mata yang cantik.manakala si kerang pula, tubuhnya kecil,berbadan kebal dan uniknya disini,dia tidaklah seperti kerang yang lain. Pertemuan antara dua jenis hidupan lautan ini berlaku ketika si kelisa melihat si kerang bersendirian. Mereka berkenalan dan menyapa.Hari demi hari, kelisa semakin rapat berkawan dengan si kerang membuatkan kelisa lupa akan laluan pulangnya.

Persahabatan mereka yang akrab membuatkan si kelisa tertawan,terpikat dan teruja setiap kali bertentang mata dengan si kerang.Si kelisa seakan-akan memberi isyarat atau petanda untuk si kerang menawan hatinya. Pertolongan dan sokongan telah banyak diberikan kepada si kerang tetapi jawapan penghujungnya tidak dapat dikenalpasti. Adakah si kerang berpura-pura tidak tahu akan perasaannya?? atau, Adakah si kerang malu untuk menyatakan hasrat?? ataupun si kerang hanya mengambil kesempatan terhadap belas kasihan dari si kelisa??



notakakihidungmulut : tiada kena mengena yang hidup ataupun yang separuh hidup.yang mati lagilah xde kena mengena.

15 Babel:

has_lyna said...

kenapa mesti name kelisa?kerang?apesal xletak name laen?;P *byk songeh plak*

hunnyawyn said...

cerita mengisi masa lapang di waktu petang.hehe~

my intuition said...

interesting... whos d 'kerang' n 'kelisa'...? wish kerang could understand kelisa...

Shaofie said...

kak leena : sebab sedap la kerang tu, jom mkn kerangg..

hani fadzuin : haha,,dah terisi ponn..

my intuition : nape erk?? kerang tu xleh nak ckp laa..

my intuition said...

u la jawab... coz u d one who know who they r... n if u couldnt say it, than show it~~~

has_lyna said...

hurmm..wlpn cite ni xde kena mengena yg hidup or sparuh hidup, rasenya dpt agakla kelisa n kerang tu sape..haha..

my intuition said...

k.leena : sapekah??? huhu~~~

Shaofie said...

kak leena : takde kena mngena laa..

my intuition : pelik,pelik.

my intuition said...

ape yg pelik???

Shaofie said...

my intuition : saje je ckp pelik,, igt kan org putih tadi,,leh ckp melayu rupenyerr.

my intuition said...

im malay oke... huh

Shaofie said...

taw pon,,
nama saya shaofie,,
nama awak??
hidayah kann??

my intuition said...

o0o... hey shaofie... my name nurrul... =)

Shaofie said...

wateverrrrr!!!
haha,

arbivirus 3288 said...

a'a..org bz cite psal story kerang kelisa naga ni pesal..? best ke? even org da smpai bulan cite psal "nur kasih' ..aku bru start tgok nur kasih..ni lagi cite kerang bakar ni..hua3~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...