Para Pengikut :)

Saturday, January 10, 2009

someOne i called "of all"



nak di jadikan ceritera!http://nashitah.blogspot.com/ ustazah vogue gittew.. dah ade blog! perghhh!!well done and welkam to the bloggers club..gmba2 kat atas tu la pengubat segalanya.. ni nak habaq mai sket..kire nk kipas la jugakk..ustazah kami ni ajar mase sem 2 kami di metrik.. dia mmg hebat klu hangpa sume nk tau..dier klu bab2 masuk lambat kat klas,becakap dalam klas mmg dok pantang sgt..dier penah kata :
"kamu kena senyap bila saya mengajaq sebab
sekurang-kurangnya kamu dengaq
apa yg saya ajaq" katanya sambil menunding
jari kepadaku..(sbb dlm klas aku plg hingaq)
dier kalau boleh sume nk kena jaga!tp biase la kami nih F1P3 ngn F1P4 dok relax ja..smpi cukop satu sem kami dok pakat msok klas lmbt sket..dalam 5 minit ja pas klas mula sbb ktorg p bli roti goreng kat admin..smpi2 ja klas tgk2 ustzah x mai lg..nk tau pasai pa?ustzah da tau rncgn kami semua dok pakat msok lmbt.. naseb baek ustzah sporting, klu x,sorg2 dier mai pulas telinga!habis putaq semua..mai2 ja klas kami smbong dok makan balik roti tuh..perghhh!!smpi ade satu hari tuh ustzah dok kata :
" da perabih ka blom makan tuh,klas da stat
maseh dok makan lg..kuang ajaq tol la
hangpa semua nih " katanya smbil
merujuk kaum adam di kelas.
kami semua(had kaum laki je la) semua terasa..yelaa pompuan semua dah mai klas,yang kami plak pakat ramai2 masok lambat smpi ustzah plak kne tggu..ade yang paling dasat sekali gempa bumi berlaku kat klas.. tyme tuh kitorg leh tgk bdk pompuan p bukak block yg hadang antara dua klas tuh..ye laa bnde tu berat yg kami pon dok tgk ja..ustazah pon mengamukk..
" shaofie,(ade beberapa name lg) [sambil menjerit]..baguih la tuh
dok tgk bdk pompuan buat sorg2 ja..
bkn nak tlg ke hapa..
pemalass " katanya dgn menunjukkan reaksi mengamuk
tyme tu la kami semua dok tegamam sbb first tyme dlm sejarah, ustzah mara kami semua(had laki je la).. mmg terasa mendalam la(smbil menginsafkan diri)..lepas ja dr insiden ari tuh,kami semua dok janji xbuat ustzah mara lg sbb bila dier mara,gempa bumi kat metrik tu..taubat sudaa!! mase tyme last week the klas end tuh, aku ckp kat ustzah :
" ustzah!mai la klas naa..kita xpyh la blaja
sbb da nak study week nih..
kita dok tngkp gmba ja..
nnt susa da nak jmpe " kata aku kepada ustzah
" ishh..loklak la ang nih,shaofie! " kata ustzah kepada aku [kire ok la tuh]
mase tyme tuh adalah kenangan aku yang terindah sgt..sbb byk yang aku pelajari tentang erti hidup sebenar di perantauan..persepsi aku sbenar tentang seorang ustzah mengajar aku segalanya..walaupun ajaran nye hanya untuk seketika tetapi masa yang diluangkan bersama membawa sejuta erti dalaman terhadap kami semua.. last word :
" we love u ustzah " kata kami kepada
ustazah tercinta; ustzah nashitah

0 Babel:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...