Para Pengikut :)

Friday, January 8, 2010

penat melayan kerenah aku.

nak kawen tapi tak cukup umur lagi,
nak kawen tapi takde duit lagi,
nak kawen tapi tak pandai-pandai lagi,
nak kawen tapi susah nak akad,
nak kawen tapi takde calon,
nak kawen tapi takot mak ayah marah.

VS

nak kawen sebab dah banyak plan,
nak kawen sebab tak sabar nak jadi bapa,
nak kawen sebab kawen muda,
nak kawen sebab nenek dah bg greenlite tapi bukan parent,
nak kawen sebab perlukan teman,
nak kawen sebab kawen itu indah.


Jadi,nak kawen sebab atau nak kawen tapi...
aku dah diketegorikan dalam makhluk allah yang patut kawen sebab aku dah meghoyan sangat nih.kawen before 25 adalah perancangan terbaek.
Atok Nik(bukan nama sebenar) penah menasihatkan aku dan menyebabkan perancangan ku tersekat,
" kau kalau pas kawen nanti,kau nak bagi bini anak kau sume makan ape?pasir? "
pelik kenapa orang selalu kaitkan pasir dengan rumahtangga.haha.

1 Babel:

Ct DJa said...

btol3!!~ asal asek mkn pasior je erk..?? bkn mkn paku pakis ke, ulam2man ke, or mende2 free yg bole mkn... hahahahaha!!~ seb bek aku pompuan, tunggu org msuk minang jek.. ngee~~ ;DD

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...